Beställningar tillverkas och skickas normalt inom 2 arbetsdagar. Leverans ut till dig som kund tar generellt 1-2 arbetsdagar efter det. Vid ovanligt hög belastning (vid högtider, såsom Black Friday, jul och nyår), vid försening hos fraktbolaget, för leveranser långt norrut eller ute på landsbygden dit post inte levereras dagligen kan leveranstiden vara något längre.
Fraktkostnaden beror på storleken på din beställning samt den totala vikten och volymen. För mindre beställningar debiteras en fraktkostnad på 59-99kr.
Vi debiterar en fraktkostnad per leveransadress.
Returkostnaden skiljer sig från olika typer av beställningar beroende på vikt och volym. Returkostnaden dras av vid kreditering av ditt återköp. Returkostnaden avser kostnad för frakt, hantering och ev. skador på emballage.
Returfrakt debiteras enligt följande:
Poster: 69kr
Poster + Ram: 129kr
Canvastavla där både bedd och höjd understiger 80cm: 129kr
Canvastavla där bredd eller höjd överstiger 70cm: 199kr
Har en transportskada uppstått och ditt paket är skadat vid leverans ska du reklamera detta direkt till transportören. Ta inte emot ett paket eller skriv under ett leveransgodkännande innan du granskat att paketet är intakt.
Har du missat att reklamera vid leverans kontaktar du transportörens kundtjänst. Vilket bolag som levererat paketet framgår av fraktsedeln på paketet.
När en reklamation till transportbolaget är gjord kontaktar du vår kundtjänst.
Alla eventuella skador måste dokumenteras. Ta en bild på skadan och fyll i vårt reklamationsformulär.
Vi behandlar ditt ärende så fort vi kan, normalt inom 24h.
Du får automatiskt ett sändningsnummer när din beställning skickas från oss.
Försendelser som skickas med PostNord spåras via www.postnord.se.
Om ditt sändningsnummer ej fungerar, vänligen kontakta kundtjänst (observera att det inte går att spåra sändningen innan fraktbolaget gjort sin första skanning vilket oftast sker kring 18.00).
Vi skickar alltid ut en orderbekräftelse direkt efter
genomförd beställning. Har du inte fått någon orderbekräftelse inom ett par minuter
så kan detta bero på att du angett fel e-postadress vid beställning eller att
orderbekräftelsen hamnat i din skräpkorg. Vänligen kontakta kundtjänst om du
inte fått din orderbekräftelsen och inte hittar den i din skräpkorg. Vi kontrollerar då att din beställning är korrekt och skickar ut en ny orderbekräftelse.
Detta kan bero på att telefonnumret du angett vid beställning
inte är korrekt. Vänligen kontakta kundtjänst om du ej mottagit SMS-avisering senast 6 dagar efter beställning.
Fakturan skickas ut 10 dagar efter lagd order. Det är från detta datum förfallotiden börjar gälla. Fakturan skickas alltid ut via e-post.
Detta beror oftast på att din internetuppkoppling är
långsam, att bilden inte är sparad i filformatet JPEG eller att din fil är för
stor.
Vi har en gräns på ca 25MB. Försök att spara din fil så att
den blir mindre. Kolla så att din bild inte är mer än 300dpi när den är i den
storleken du vill beställa. Då bör din fil bli mindre utan att bildkvalitén
försämras. Om detta inte löser problemet eller om du behöver hjälp med att
förminska din bild. Vänligen kontakta supporten.
Via epost: support@canvaspicasso.com
Via telefon: 020-10 40 40
Kundtjänst har öppet:
Mån-Fre 08.30-16.00
Överst i menyn på startsidan hittar du "Logga in". Klicka och fyll i e-postadress samt lösenord.
I samma meny som ovan finns en flik "Glömt lösenord". Fyll i din e-postadress och invänta instruktioner via mail. Skulle mailet inte komma fram, kontakta kundtjänst.
En fråga som är svår att ge ett rakt svar på. Skickar ni in en högupplöst bild för önskat format kommer resultatet också blir bra. Har ni tillgång till bildredigeringsprogram såsom Photoshop är det enkelt att själv granska bilden. Ställ in bilden i 300ppi och i önskad storlek, zooma sedan in till 100% så får ni en bra överblick hur trycket kommer att se ut.
Vissa skillnader kan förekomma beroende på val av material (papper ser ganska exakt ut som det som visas, canvas kommer jämnas ut något).
Har ni inte tillgång till detta går det öppna bilden i valfritt visningsprogram och zooma in ganska rejält. Håller bilden fortfarande bra skärpa är det troligt att den fungerar även om detta är ett mer osäkert tillvägagångssätt.
Med vår tjänst "Manuell bildförbättring" som tillval kommer våra grafiker att manuellt granska era bilder och hjälpa er med justering samt förbättring. För mer information, läs våra villkor.
Det förekommer skillnader mellan skärm och tryck, detta kan dels bero på om skärmen är korrekt kalibrerad eller ej. Det är även vanligt att tryck upplevs mörkare än vad ni kan se på en skärm då trycket inte har samma möjlighet att visa upp detaljer. Vi har i den mån vi kunnat anpassat olika profiler för att få skillnaderna så minimala som möjligt men då vi inte har möjlighet att anpassa enskilda bilder kan skillnader fortfarande förekomma.
Det är inte möjligt att reklamera en produkt p.g.a. manuell bildförbättring förutsatt att inget uppenbart fel uppkommit.
Ni har själva ansvar för att bilderna är i tillräckligt hög upplösning för valt format, därför är detta inte möjligt.
Vi sparar motiven i några veckor efter lagd order. Detta för att snabbt kunna utföra eventuella omtryck om fel såsom skador uppstått. Efter denna tid raderas filerna så önskar ni beställa samma motiv igen behöver ni göra en ny order och ladda upp bilden på nytt.
Ett barns födelse är ofta den största upplevelsen i livet. Med en helt unik födelsetavla i skala 1:1 (naturlig storlek) med namn, datum och födelsetid från CanvasPicasso bevarar du minnet av hur litet ditt barn var när det kom till världen. Med personlig data, unika vackra skisser och möjlighet att själv anpassa layouten på din födelseposter skapar du ditt eget personliga mästerverk.
Börja med att välja valfri illustration och klicka på motivet. När detta val är gjort anger du födelsedata: namn, längd, födelsevikt samt födelsedatum (du har även en valmöjlighet att skriva en hälsning under denna information). Nästa steg i processen är designen på er födelsetavla. Välj riktning, bakgrundsfärg samt stil. Önskar du välja till ram till produkten gör du detta i det sista steget. När all information är angiven skalas motivet proportionerligt till ert barns längd. Du är nu redo att lägga produkten i kassan.
Detta är tyvärr inte möjligt. Motivet skalas enbart efter barnets längd.
Vi försöker alltid att utföra återbetalningarna så fort som möjligt, dock senast inom 10 dagar. Observera att vi behöver ha mottagit er vara i retur innan detta kan genomföras. Vi återbetalar med samma betalningsalternativ som ni valt vid beställning.
Våra betalningsalternativ är Swish, Klarna, Kortbetalning samt Paypal.
Är ordern genomförd är detta inte möjligt. Är ordern inte producerad går det att makulera denna och genomföra en ny med valfritt alternativ.
Det är tyvärr inte möjligt att ändra produkter i en genomförd order. Mindre justeringar är möjliga, t.ex justera vikt/felstavningar på en födelsetavla. Är ordern inte producerad än går det givetvis bra att makulera och genomföra en ny order. Kontakta kundtjänst så hjälper vi er.
Har ni fått upp varningen "ni har markerat ett område som har för låg upplösning för din valda storlek" innebär detta att bildens upplösning är för låg för valt format.
För att komma runt problemet behöver ni välja ett mindre tryckformat alternativt ersätta bilden med en i högre upplösning/byta bild.
Observera att varningen enbart kan analysera hur många pixlar en bild innehåller. Har bilden på något sätt manipulerats så kan kvalitén på bilden fortfarande vara bristfällig trotts att varningen inte visas.
Följ oss på Instagram och ta del av vårt exklusiva VIP Black Friday-erbjudande.20-50% rabatt på hela sortimentet!
Poster Galleri -50% | Poster Studio -30% Födelsetavlor -30% | Faktatavlor -30%Canvastavlor -30% | Posterramar -20%