Beställningar tillverkas och skickas normalt inom 2 arbetsdagar. Leverans ut till dig som kund tar generellt 1-2 arbetsdagar efter det. Vid ovanligt hög belastning (vid högtider, såsom Black Friday, jul och nyår), vid försening hos fraktbolaget, för leveranser långt norrut eller ute på landsbygden dit post inte levereras dagligen kan leveranstiden vara något längre.
Fraktkostnaden beror på storleken på din beställning samt den totala vikten och volymen.
Vi debiterar en fraktkostnad per leveransadress.
Returkostnaden skiljer sig från olika typer av beställningar beroende på vikt och volym. Returkostnaden dras av vid kreditering av ditt återköp. Returkostnaden avser kostnad för frakt, hantering och ev. skador på emballage.
Returfrakt debiteras enligt följande:
Canvastavla där både bedd och höjd understiger 80cm: 129kr
Canvastavla där bredd eller höjd överstiger 70cm: 199kr
Har en transportskada uppstått och ditt paket är skadat vid leverans ska du reklamera detta direkt till transportören. Ta inte emot ett paket eller skriv under ett leveransgodkännande innan du granskat att paketet är intakt.
Har du missat att reklamera vid leverans kontaktar du transportörens kundtjänst. Vilket bolag som levererat paketet framgår av fraktsedeln på paketet.
När en reklamation till transportbolaget är gjord kontaktar du vår kundtjänst.
Alla eventuella skador måste dokumenteras. Ta en bild på skadan och fyll i vårt reklamationsformulär.
Vi behandlar ditt ärende så fort vi kan, normalt inom 24h.
Du får automatiskt ett sändningsnummer när din beställning skickas från oss.
Om ditt sändningsnummer ej fungerar, vänligen kontakta kundtjänst (observera att det inte går att spåra sändningen innan fraktbolaget gjort sin första skanning vilket oftast sker kring 18.00).
Vi skickar alltid ut en orderbekräftelse direkt efter
genomförd beställning. Har du inte fått någon orderbekräftelse inom ett par minuter
så kan detta bero på att du angett fel e-postadress vid beställning eller att
orderbekräftelsen hamnat i din skräpkorg. Vänligen kontakta kundtjänst om du
inte fått din orderbekräftelsen och inte hittar den i din skräpkorg. Vi kontrollerar då att din beställning är korrekt och skickar ut en ny orderbekräftelse.
Detta kan bero på att telefonnumret du angett vid beställning
inte är korrekt. Vänligen kontakta kundtjänst om du ej mottagit SMS-avisering senast 6 dagar efter beställning.
Detta beror oftast på att din internetuppkoppling är
långsam, att bilden inte är sparad i filformatet JPEG eller att din fil är för
stor.
Vi har en gräns på ca 25MB. Försök att spara din fil så att
den blir mindre. Kolla så att din bild inte är mer än 300dpi när den är i den
storleken du vill beställa. Då bör din fil bli mindre utan att bildkvalitén
försämras. Om detta inte löser problemet eller om du behöver hjälp med att
förminska din bild. Vänligen kontakta supporten.
En fråga som är svår att ge ett rakt svar på. Skickar ni in en högupplöst bild för önskat format kommer resultatet också blir bra. Har ni tillgång till bildredigeringsprogram såsom Photoshop är det enkelt att själv granska bilden. Ställ in bilden i 300ppi och i önskad storlek, zooma sedan in till 100% så får ni en bra överblick hur trycket kommer att se ut.
Vissa skillnader kan förekomma beroende på val av material (papper ser ganska exakt ut som det som visas, canvas kommer jämnas ut något).
Har ni inte tillgång till detta går det öppna bilden i valfritt visningsprogram och zooma in ganska rejält. Håller bilden fortfarande bra skärpa är det troligt att den fungerar även om detta är ett mer osäkert tillvägagångssätt.
Det förekommer skillnader mellan skärm och tryck, detta kan dels bero på om skärmen är korrekt kalibrerad eller ej. Det är även vanligt att tryck upplevs mörkare än vad ni kan se på en skärm då trycket inte har samma möjlighet att visa upp detaljer. Vi har i den mån vi kunnat anpassat olika profiler för att få skillnaderna så minimala som möjligt men då vi inte har möjlighet att anpassa enskilda bilder kan skillnader fortfarande förekomma.
Ni har själva ansvar för att bilderna är i tillräckligt hög upplösning för valt format, därför är detta inte möjligt.
Vi sparar motiven i några veckor efter lagd order. Detta för att snabbt kunna utföra eventuella omtryck om fel såsom skador uppstått. Efter denna tid raderas filerna så önskar ni beställa samma motiv igen behöver ni göra en ny order och ladda upp bilden på nytt.
Har ni fått upp varningen "ni har markerat ett område som har för låg upplösning för din valda storlek" innebär detta att bildens upplösning är för låg för valt format.
För att komma runt problemet behöver ni välja ett mindre tryckformat alternativt ersätta bilden med en i högre upplösning/byta bild.
Observera att varningen enbart kan analysera hur många pixlar en bild innehåller. Har bilden på något sätt manipulerats så kan kvalitén på bilden fortfarande vara bristfällig trotts att varningen inte visas.
Via epost: support@canvaspicasso.com
Via telefon: 020-10 40 40
Kundtjänst har öppet:
Mån-Fre 08.30-16.00
Följ oss på Instagram och ta del av vårt exklusiva VIP Black Friday-erbjudande.20-50% rabatt på hela sortimentet!
Poster Galleri -50% | Poster Studio -30% Födelsetavlor -30% | Faktatavlor -30%Canvastavlor -30% | Posterramar -20%