Idag får du 40% rabatt

Vanliga frågor

Hur lång är leveranstiden?

Beställningar tillverkas och skickas normalt inom 2 arbetsdagar. Leverans ut till dig som kund tar generellt 1-2 arbetsdagar efter det. Vid ovanligt hög belastning (vid högtider, såsom Black Friday, jul och nyår), vid försening hos fraktbolaget, för leveranser långt norrut eller ute på landsbygden dit post inte levereras dagligen kan leveranstiden vara något längre.

Vilket fraktbolag skickar ni med?
Vi skickar samtliga försändelser med DHL eller Postnord.
Vad kostar frakten?

Fraktkostnaden beror på storleken på din beställning samt den totala vikten och volymen.

Vi debiterar en fraktkostnad per leveransadress.

Hur returnerar jag en vara?
Önskar du returnera en vara fyller du i vårt formulär för returer som du hittar här. Vi skickar dig sedan en retursedel. Det är du som kund som betalar eventuell returfrakt om inget annat anges.
Vad kostar returfrakten?

Returkostnaden skiljer sig från olika typer av beställningar beroende på vikt och volym. Returkostnaden dras av vid kreditering av ditt återköp. Returkostnaden avser kostnad för frakt, hantering och ev. skador på emballage.


Returfrakt debiteras enligt följande:

Canvastavla där både bedd och höjd understiger 80cm: 129kr

Canvastavla där bredd eller höjd överstiger 70cm: 199kr 

Ej uthämtat paket?
Om din beställning skickas i retur till oss på grund av att du inte hämtat ut ditt paket debiterar vi 199kr. Detta för att täcka hanteringskostnader och dubbla frakter (tur och retur). Efter att du mottagit information via mail om att din retur nått oss gäller 14 dagars liggetid innan order krediteras. Eventuellt överskridande belopp återbetalas enligt regler om ångerrätt/retur.
Mitt paket är skadat! Vad gör jag?

Har en transportskada uppstått och ditt paket är skadat vid leverans ska du reklamera detta direkt till transportören. Ta inte emot ett paket eller skriv under ett leveransgodkännande innan du granskat att paketet är intakt.

Har du missat att reklamera vid leverans kontaktar du transportörens kundtjänst. Vilket bolag som levererat paketet framgår av fraktsedeln på paketet.

När en reklamation till transportbolaget är gjord kontaktar du vår kundtjänst.

Min tavla är skadad! Hur reklamerar jag?

Alla eventuella skador måste dokumenteras. Ta en bild på skadan och fyll i vårt reklamationsformulär.

 Vi behandlar ditt ärende så fort vi kan, normalt inom 24h.

Kan jag ångra mitt köp?
Du kan när som helst avboka en beställning fram tills att den börjat tillverkas. Du kan däremot inte ångra ett köp efter att dina varor tillverkats i de fall det gäller unika produkter med just ditt motiv, exempelvis Canvastavlor via Canvas Studio då vi trycker dina egna bilder. Har du däremot köpt exempelvis en ram, en poster eller canvastavla med en bild från vårt galleri har du full ångerrätt i 14 dagar enligt konsumentköplagen.
Hur spårar jag min försändelse?

Du får automatiskt ett sändningsnummer när din beställning skickas från oss.

Om ditt sändningsnummer ej fungerar, vänligen kontakta kundtjänst (observera att det inte går att spåra sändningen innan fraktbolaget gjort sin första skanning vilket oftast sker kring 18.00).

Hur fungerar rabattkoder?
Rabattkod anges i kassan. Giltig rabattkod specificerar giltig rabatt i kassan när den aktiveras. Den rabattsats som rabattkoden berättigar till beräknas och dras alltid på ordinarie pris. En rabattkod kan inte utnyttjas tillsammans med andra erbjudanden eller rabatter.
Jag saknar min orderbekräftelse.

Vi skickar alltid ut en orderbekräftelse direkt efter genomförd beställning. Har du inte fått någon orderbekräftelse inom ett par minuter så kan detta bero på att du angett fel e-postadress vid beställning eller att orderbekräftelsen hamnat i din skräpkorg. Vänligen kontakta kundtjänst om du inte fått din orderbekräftelsen och inte hittar den i din skräpkorg. Vi kontrollerar då att din beställning är korrekt och skickar ut en ny orderbekräftelse.

Hur länge är mitt presentkort giltigt?
Alla presentkort är giltiga i 12 månader från beställningsdatum.
Hur kontrollerar jag aktuellt saldo för presentkort?
Gå till sidan "Presentkort" som du hittar via menyn eller i footern. Ange ditt presentkorts-id som finns tryckt på baksidan av presentkortet.
Jag saknar sms-avisering från fraktbolaget.

Detta kan bero på att telefonnumret du angett vid beställning inte är korrekt. Vänligen kontakta kundtjänst om du ej mottagit SMS-avisering senast 6 dagar efter beställning.

Vilka filformat fungerar?
Gångbart filformat är JPG som också är det vanligaste formatet för bilder. Då alla bilder hanteras automatiskt av våra servrar accepteras inte Tiff pga storleken. Spara därför om eventuella bilder i Tiff-format till JPG innan du laddar upp.
Varför kan jag inte ladda upp min bild?

Detta beror oftast på att din internetuppkoppling är långsam, att bilden inte är sparad i filformatet JPEG eller att din fil är för stor.

Vi har en gräns på ca 25MB. Försök att spara din fil så att den blir mindre. Kolla så att din bild inte är mer än 300dpi när den är i den storleken du vill beställa. Då bör din fil bli mindre utan att bildkvalitén försämras. Om detta inte löser problemet eller om du behöver hjälp med att förminska din bild. Vänligen kontakta supporten.

Kommer min bild bli bra i tryck?

En fråga som är svår att ge ett rakt svar på. Skickar ni in en högupplöst bild för önskat format kommer resultatet också blir bra. Har ni tillgång till bildredigeringsprogram såsom Photoshop är det enkelt att själv granska bilden. Ställ in bilden i 300ppi och i önskad storlek, zooma sedan in till 100% så får ni en bra överblick hur trycket kommer att se ut.

Vissa skillnader kan förekomma beroende på val av material (papper ser ganska exakt ut som det som visas, canvas kommer jämnas ut något).

Har ni inte tillgång till detta går det öppna bilden i valfritt visningsprogram och zooma in ganska rejält. Håller bilden fortfarande bra skärpa är det troligt att den fungerar även om detta är ett mer osäkert tillvägagångssätt. 

Min framkallade bild skiljer sig från min skärm?

Det förekommer skillnader mellan skärm och tryck, detta kan dels bero på om skärmen är korrekt kalibrerad eller ej. Det är även vanligt att tryck upplevs mörkare än vad ni kan se på en skärm då trycket inte har samma möjlighet att visa upp detaljer. Vi har i den mån vi kunnat anpassat olika profiler för att få skillnaderna så minimala som möjligt men då vi inte har möjlighet att anpassa enskilda bilder kan skillnader fortfarande förekomma. 

Min produkt är suddig/pixlig, kan jag reklamera?

Ni har själva ansvar för att bilderna är i tillräckligt hög upplösning för valt format, därför är detta inte möjligt.

Sparar ni mina motiv efter beställning?

Vi sparar motiven i några veckor efter lagd order. Detta för att snabbt kunna utföra eventuella omtryck om fel såsom skador uppstått. Efter denna tid raderas filerna så önskar ni beställa samma motiv igen behöver ni göra en ny order och ladda upp bilden på nytt.

Varning vid uppladdning av bild

Har ni fått upp varningen "ni har markerat ett område som har för låg upplösning för din valda storlek" innebär detta att bildens upplösning är för låg för valt format.

För att komma runt problemet behöver ni välja ett mindre tryckformat alternativt ersätta bilden med en i högre upplösning/byta bild. 

Observera att varningen enbart kan analysera hur många pixlar en bild innehåller. Har bilden på något sätt manipulerats så kan kvalitén på bilden fortfarande vara bristfällig trotts att varningen inte visas.

Hur kontaktar jag kundtjänst?

Via epost: support@canvaspicasso.com

Via telefon: 020-10 40 40


Kundtjänst har öppet:

Mån-Fre 08.30-16.00

Följ oss på Instagram och ta del av vårt exklusiva VIP Black Friday-erbjudande.
20-50% rabatt på hela sortimentet!

Poster Galleri -50% | Poster Studio -30%
Födelsetavlor -30% | Faktatavlor -30%
Canvastavlor -30% | Posterramar -20%

Bilder märkta som "Premium selection" är noga utvalda av våra designers och inredare och säljs i en begränsad upplaga.